Dat moet resulteren in meer veiligheid, rustiger straatbeeld en meer groen. Het college heeft het definitieve ontwerp vastgesteld en vraagt de raad om geld beschikbaar te stellen. Ook de provincie draagt financieel bij. Het ontwerp is gemaakt in afstemming met omwonenden en de Fietsersbond. Er moet 1,7 miljoen op tafel komen voor de uitvoering.
Er komen verhoogde kruisingen die zorgen dat er minder hard kan worden gereden. Het fietspad en de parkeerstrook worden omgedraaid. Ook de rotonde wordt veiliger door betere bescherming van de fietsers. Op de kruising Ceintuurbaan – Brinkgreverweg komt een nieuw vak voor verkeer dat linksaf de Brinkgreverweg wil opslaan. Er ontstaat betere doorstroming en daarmee minder verkeer in de binnenstad.
De middenberm wordt breder, er er is meer ruimte voor groen. De meeste bomen blijven staan. Het blijft ook mogelijk in de middenberm te parkeren. Deze parkeerplaatsen zijn dan alleen nog bereikbaar vanaf de weg. Zo ontstaat er in de middenberm ruimte voor groen. Als de raad akkoord gaat starten de werkzaamheden in mei. In het najaar is het dan klaar.