Uit een onderzoek van Flycatcher onder ruim 1.500 Nederlanders van 12 jaar en ouder blijkt dat maar liefst twee derde van de Nederlanders het een goed initiatief vindt als de publieke zenders reclamevrij worden.


Media – Nederlanders willen reclamevrije Publieke Omroep

Vooral oudere hoogopgeleiden zijn deze mening toegedaan. De reclameblokken mogen vooral geschrapt worden, omdat deze storend en irritant zijn. De helft van de Nederlanders geeft aan meer naar de publieke zenders te kijken als er geen reclameblokken tussen de programma’s door zouden zijn.

Een tiende heeft hier, ter compensatie van gedorven reclame inkomsten, geld voor over; gemiddeld 6,40 euro per maand, de ouderen zelfs 7,75 euro. Behalve aan reclames, ergeren Nederlanders zich ook aan de herhalingen van programma’s op televisie. Bijna 40 procent vindt het dan ook vervelend dat er tijdens de zomer een aangepaste programmering op tv is.

Over Salland TV

x

Check Also

De voordelen van een elektrische fiets

Nederlanders zijn echte fietsers. We leren het op jonge leeftijd, doen op ...