Met veel trots heeft burgemeester Han Noten op maandag 5 maart 2018 de nieuwe website van de gemeente Dalfsen geïntroduceerd. “Hiermee komt gelukkig een einde aan onze oude website. De nieuwe website voldoet beter aan de wensen en eisen die passen in deze tijd,” aldus een eerlijke burgemeester Noten.
De website is zo ingericht dat de meest voorkomende taken waarvoor een inwoner op de website komt, bovenaan staan. Deze zijn bepaald aan de hand van een enquête. Met deze nieuwe website, die geschikt is voor alle apparaten zoals tablets, smartphones en computers, heeft de gemeente een mooie slag geslagen op het gebied van online dienstverlening. Zo sluit de website nog nauwer aan bij het zoekgedrag van de websitebezoeker. Ook bestaat de website uit korte teksten, geschreven in begrijpelijke taal.
“Hiermee hopen we onze inwoners en ondernemers nog beter te voorzien van de juiste informatie. Via de website kan men ook makkelijker een afspraak maken.” Sinds 1 januari was het al mogelijk om paspoorten en rijbewijzen thuis te laten bezorgen. Hiermee hoopt de gemeente het voor inwoners nog makkelijker te maken.
Website blijven verbeteren Volgens burgemeester Noten is dit pas het begin. “Door het bijhouden van bepaalde statistieken gaan we de website optimaliseren. Dit doen we bijvoorbeeld door te kijken naar veelgebruikte zoektermen voor bepaalde producten. Wordt er op een bepaald moment veel gezocht op een bepaald onderwerp, dan kunnen we deze (tijdelijk) als toptaak aanmerken, waardoor deze direct op de homepage terugkomt.
Door dit soort gegevens actief te monitoren zal de website meer en meer aansluiten bij de wens van onze bezoekers.” Burgemeester Noten doet ook nog een oproep: “Komen inwoners op de website toch zaken tegen die niet kloppen of onbegrijpelijk zijn, dan kan men door middel van het feedbackformulier een opmerking achterlaten.”