Dit jaar gaf de DSB Groep tot en met de maand september bijna 30 miljoen euro uit aan reclame. In heel 2008 was dat bijna 69 miljoen euro, zo blijkt uit gegevens die marktonderzoeksbureau Nielsen dinsdag desgevraagd verstrekte. De DSB Groep, met onder meer Postkrediet, Lenen.nl en Becam, was in de eerste negen maanden van dit jaar goed voor 0,7 procent van alle mediabestedingen van adverteerders. Over de eerste negen maanden van 2008 was dat zelfs 1,2 procent.
De bestedingen zijn dit jaar flink teruggeschroefd. Zo werd in de eerste negen maanden vorig jaar nog ruim 52,5 miljoen euro uitgegeven, tegen 29,7 miljoen euro over dezelfde periode dit jaar. Vergeleken met andere financiële instellingen is DSB een grootgebruiker. In de totale mediabestedingen van financiële instellingen neemt DSB een vijfde voor zijn rekening, op televisie 35 procent.
In de eerste drie kwartalen van dit jaar was de DSB Groep goed voor 1,3 procent van alle mediabestedingen op televisie en voor 1,8 procent van de reclame-uitingen op internet. Het meeste geld geeft DSB uit aan reclame voor Becam, dit jaar al ruim 8,6 miljoen euro.Het gaat in alle gevallen om zogenoemde bruto-mediabestedingen. Nielsen rekent met tarieven zoals die in prijslijsten van media zijn vermeld, dus zonder kortingen of individuele afspraken.